+
ورود به حساب کاربری
profile
1398/10/23

نحوه انتخاب گوشواره مناسب با فرم صورت

 تا به حال به این موضوع فکر کرده اید چرا یک گوشواره به ظاهر ساده در گوش بعضی افراد چرا آنقدر زیبا جلوه می کند؟برای انتخاب گوشواره حتما باید به فرم صورت خود دقت کنید در این مطلب گروه تابا چرم قصد دارد نحوه انتخاب گوشواره مناسب با فرم صورت تان را در اختیار شما قرار دهد پس این مطلب را از دست ندهید و با ما همراه باشید:
 ۱. صورت مثلث معکوس (Inverted Triangle Shaped Face)
اگر پیشانی‌تان پهن‌تر از گونه‌هایتان است و چانه‌ای کوچک و باریک دارید، شکل صورت‌ شما مثلث معکوس نامیده می‌شود. بهتر است گوشواره‌ای انتخاب کنید که بیشتر به گونه‌هایتان تاکید کند. یعنی در جایی نزدیک به گونه‌ها قرار گیرد. گوشواره‌های آویزان یا شکل اشک(Teardrop Earrings) ، برای شما مناسب هستند.
۲. صورت بیضی (Oval Face)
در صورت بیضی شکل، پهنای پیشانی و فک باهم در تناسب هستند و عرض گونه‌ها بیشتر از عرض پیشانی و فک است. اگر در مقابل آینه بایستید و به چهره‌تان نگاه کنید، شکل بیضی را تشخیص خواهید داد. خانم‌هایی که صورتی به شکل بیضی دارند بسیار خوش‌شانس‌اند. زیرا می‌توانند از انواع مدل‌های گوشواره استفاده کنند. گوشواره‌های آویزان یا اشک‌مانند، تناسب زیبایی با صورت‌ بیضی شکل ایجاد می‌کنند. ضمنا، گوشواره‌های مرواریدی میخی و گوشواره‌های حلقه‌ای (Hoop Earrings)  نیز به پر دیده شدن گونه‌ها و برجستگی بیشتر آنها کمک خواهند کرد.
۳. صورت گرد(Round Face)
صورت گرد به شکلی گفته می‌شود که در آن هم استخوان‌ گونه‌ها، و هم زاویه فک و چانه، بزرگ باشد. بینی در مرکز صورت قرار گیرد و پیشانی، گونه‌ها و چانه تقریبا با فاصله‌ای یکسان از بینی قرار گرفته باشند. بهترین گزینه برای صورت‌های گرد، گوشواره‌های آویزان و طولی هستند. این نوع گوشواره‌ها حالت کشیده‌تری به صورت‌ می‌دهند. به شرطی که حالت منحنی نداشته باشند. به طور کلی، استفاده از هر نوع گوشواره‌ای که دارای انحنا یا گردی است، برای شما توصیه نمی‌شود. از گوشواره‌های حلقه‌ای و میخی نیز دوری کنید. زیرا این‌ها در کنار گونه‌ها قرار می‌گیرند و بیشتر به قسمت میانی صورت تاکید می‌کنند. پس برای شما مناسب نخواهند بود.
۴. صورت شکل قلب (Heart Shaped Face)
این شکل شباهت بسیاری به صورت مثلث معکوس دارد. با این تفاوت که صورت قلبی کوتاه‌تر است و کشیدگی کمتری دارد. گوشواره‌های آویزانی که از بالا به پایین پهن‌تر می‌شوند را انتخاب کنید. این مدل‌ها موجب عریض‌تر دیده شدن چانه تیز می‌شوند. در نتیجه بین شکل صورت و گوشواره‌ها، تعادل ایجاد خواهد شد.
۵. صورت باریک و کشیده (Long and Narrow Face)
همان طور که از نامش پیداست، این شکل به صورت‌هایی گفته می‌شود که در اولین نگاه کشیدگی آن‌ها توجه را جلب می‌کند. در این حالت، نسبت طول صورت به عرض آن، بیشتر از سایر شکل‌هاست. صورت‌هایی که گونه‌ها در آن برجسته نیستند و امتداد پیشانی و چانه تقریبا در یک راستا است.

گوشواره مناسب برای خانم‌هایی که صورت کشیده دارند، مدل گرد است. مدل‌هایی که دارای انحنای بیشتر، مخصوصا در قسمت پایین باشند. این مدل‌ها به صورت شما حالت گردی می‌دهند. بنابراین ظاهری متعادل ایجاد می‌کنند. هرگز به سراغ مدل‌های آویزانِ باریک و کشیده نروید. این طرح‌ها صورت شما را بسیار لاغرتر از چیزی که هست نشان خواهند داد. پس قطعا توصیه نمی‌شوند.
۶. صورت شکل لوزی یا الماس (Diamond Face)
اگر عرض گونه‌هایتان پهن‌تر از عرض پیشانی و چانه‌ است، صورت شما شکل لوزی نامیده می‌شود. در این حالت پهن‌ترین قسمت صورت، قسمت میانی، یعنی گونه‌ها است. حالا دیگر شاید بتوانید حدس بزنید چه گوشواره‌ای مناسب این چهره است. معمولا بیشتر مدل‌های گوشواره با این شکل صورت هماهنگ هستند. اما به یاد داشته باشید که گونه‌های شما بیش از سایر نواحی جلب توجه می‌کنند. پس بهتر است بیشتر به قسمت باریک‌ صورت‌تان، یعنی چانه، تاکید کنید. گوشواره‌‌های آویزان با انتهای پهن‌تر برای شما مناسب هستند. زیرا در کنار چانه قرار می‌گیرند و متعادل به نظر می‌رسند.
۷. صورت مربعی (Square Face)
در صورتی که عرض پیشانی و آرواره‌ها تقریبا هم اندازه و در یک راستا باشند، صورت شما شکل مربعی دارد. در این حالت برجستگی گونه‌ها کمتر به چشم می‌خورد. بلکه عرض پیشانی و زاویه آرواره‌ها جلب توجه می‌کند. بنابراین، باید گوشواره‌ای را انتخاب کنید که در قسمت میانی صورت، یعنی کنار گونه‌ها خودنمایی کند. به این منظور، گوشواره‌های میخی و حلقه‌ای انتخاب مناسبی خواهند بود. از طرح‌های مربعی و زاویه‌دار دوری کنید. زیرا این مدل‌ها، خود دارای گوشه‌های تیز هستند. به همین دلیل، به مربعی بودن صورت شما تاکید بیشتری خواهند کرد. در حالی شما باید طرح‌هایی را انتخاب کنید که به صورت‌تان انحنا دهند.
دستبند اسم
دستبند فرکانس صدا
گردنبند فرکانس صدا

مقالات مشابه

نمایش همه
article-img
محیط کار جای خوش گذرانی است!!
مشاهده مقاله
article-img
نحوه فروش طلا و جواهرات
مشاهده مقاله
article-img
چه گیاهانی طلا جذب می کنند؟
مشاهده مقاله
article-img
مدیریت در جلسات مهم
مشاهده مقاله
article-img
چگونگی راه اندازی جواهر سازی
مشاهده مقاله
article-img
آنچه درباره طلا باید بدانیم
مشاهده مقاله
article-img
فرکانس صدا چیست؟
مشاهده مقاله
article-img
تاریخچه طلا از نگاه تاباچرم
مشاهده مقاله
article-img
بررسی خواص طلا
مشاهده مقاله
article-img
چگونه جواهر سازی کنیم؟
مشاهده مقاله
article-img
مخراج کاری چیست و کجا کاربرد دارد؟
مشاهده مقاله
article-img
چرا چرم طبیعی
مشاهده مقاله
article-img
چگونه سایز گردنبند را مناسب انتخاب کنیم؟
مشاهده مقاله
article-img
نحوه جلوگیری از خم شدن و شکستن انگشتر طلا
مشاهده مقاله
article-img
برای تمیز کردن طلا و جواهر خود چه باید کرد؟
مشاهده مقاله
article-img
انواع مدل های دستبند
مشاهده مقاله