+
ورود به حساب کاربری
profile
1398/10/23

چگونه خراشیدگی و خط های روی طلا را پاک کنیم؟

  تا حالا ممکن است برای شما پیش آماده باشد که دستبند یا گردنبند یا حتی حلقه ازدواج که برای شما خیلی با ارزش هست خراشیده شده و شما را خیلی ناراحت کند برای رفع این مسئله تابا چرم را در این مطلب همراهی نمایید تا راه حل هایی برای رفع این مشکل به شما 
ارائه شود:

پرداخت‌ کردن (پولیش) طلا در خانه

یکی از آسان ‌ترین روش ‌های پرداخت طلا در خانه استفاده از پارچه ‌های مخصوص جلا دادن است که در بیشتر فروشگاه ‌های مربوط به وسایل طلاسازی به فروش می ‌رسد.

البته این پارچه‌ ها برای برطرف کردن خراش‌ های سطحی و کم‌عمق کاربرد دارند. برای از بین بردن خراشیدگی عمیق ، حتما باید به ‌سراغ متخصصان این کار بروید.

پیش از استفاده از پارچه پولیش طلا ، مطمئن شوید که طلای شما کاملا تمیز است. برای این ‌منظور ، بهتر است از یک دستمال نرم استفاده کنید. دستمال را درون محلول آب ‌و صابون نم‌ دار کنید و سپس طلای خود را با آن تمیز کنید.

پس از تمیز و خشک کردن طلا ، با دستمال مخصوص پولیش آن را جلا دهید و برق بیندازید.فقط مراقب باشید که این دستمال را روی سنگ جواهر نکشید زیرا سبب آسیب دیدن آن می‌شود.

پرداخت حرفه ‌ای طلا

وقتی عمق خراش ‌ها زیاد است آن را به متخصص تعمیرات طلا بسپارید. این افراد وسایل و ابزار مخصوصی برای پرداخت کردن و جلا دادن طلا دارند که نتیجه بسیار بهتری از دستمال پولیش خواهد داشت.

اما پرداخت طلا یک ایراد بزرگ دارد ؛ یک لایه ‌ی نازک از سطح طلا را بر می‌ دارد. به همین خاطر است که وزن طلا پس از پولیش ‌کردن کاهش می ‌یابد.

هر چند وقت یک ‌بار باید طلا را پرداخت کرد؟

به خاطر ذات سایش ‌گر پرداخت کردن طلا ، بهتر است خیلی زیاد این کار را انجام ندهید. یعنی حتی مجبور نیستید هر ۶ ماه یک‌ بار طلای خود را پولیش کنید. بهتر است وقتی خراش‌ ها به ظاهر طلا لطمه زدند ، آن را جلا دهید. مثلا هر دو یا سه سال یک ‌بار خوب است.

چگونه از ایجاد خراش روی طلا پیشگیری کنیم؟

لازم به یادآوری نیست که باید از طلای خود به‌ درستی نگهداری کنید تا مشکلی برای آن پیش نیاید. اما فارغ از این بدیهیات ، در زیر چند نکته را گفته ‌ایم که خوب است هنگام خرید طلا به آن ‌ها توجه داشته باشید.

طلایی بخرید که به ‌راحتی خراش بر نمی ‌دارد

طلا فلز نرمی است. هرچه عیار بالاتری داشته باشد ، یعنی خلوصش بیشتر است و در نتیجه نرم‌ تر است. اما برعکس ، وقتی عیار آن پایین باشد ، یعنی فلزات بیشتری در ساخت آن به‌ کار رفته و در نتیجه ، در برابر ضربه و خراشیدگی سفت ‌تر و محکم‌ تر خواهد بود.

با این توصیفات ، بهتر است برای خرید انگشتر یا دستبند که بیشتر در معرض آسیب دیدن هستند ، عیار پایین ‌تری را انتخاب کنید. اما برای طلاهای دیگر همچون گوشواره ، آویز یا گردنبند که جایشان امن ‌تر است ، از عیارهای بالا استفاده کنید.

طلاهای ظریف را فقط در مواقع خاص استفاده کنید

وقتی می ‌دانید طلای شما بسیار ظریف و آسیب‌ پذیر است ، بهتر است آن را هر روز و همیشه و همه ‌جا استفاده نکنید. در مراسم یا قرارهایی که برایتان اهمیت بیشتری دارند از زیبایی این جواهرات بهره بگیرید.
دستبند اسم 
دستبند فرکانس صدا
گردنبند اسم
گردنبند فرکانس صدا

مقالات مشابه

نمایش همه
article-img
محیط کار جای خوش گذرانی است!!
مشاهده مقاله
article-img
نحوه فروش طلا و جواهرات
مشاهده مقاله
article-img
چه گیاهانی طلا جذب می کنند؟
مشاهده مقاله
article-img
مدیریت در جلسات مهم
مشاهده مقاله
article-img
چگونگی راه اندازی جواهر سازی
مشاهده مقاله
article-img
آنچه درباره طلا باید بدانیم
مشاهده مقاله
article-img
فرکانس صدا چیست؟
مشاهده مقاله
article-img
تاریخچه طلا از نگاه تاباچرم
مشاهده مقاله
article-img
بررسی خواص طلا
مشاهده مقاله
article-img
چگونه جواهر سازی کنیم؟
مشاهده مقاله
article-img
مخراج کاری چیست و کجا کاربرد دارد؟
مشاهده مقاله
article-img
چرا چرم طبیعی
مشاهده مقاله
article-img
چگونه سایز گردنبند را مناسب انتخاب کنیم؟
مشاهده مقاله
article-img
نحوه جلوگیری از خم شدن و شکستن انگشتر طلا
مشاهده مقاله
article-img
برای تمیز کردن طلا و جواهر خود چه باید کرد؟
مشاهده مقاله
article-img
انواع مدل های دستبند
مشاهده مقاله