+
ورود به حساب کاربری
profile
1398/10/23

انواع مدل های دستبند

 

امروزه , یک وسیله شخصی اطلاعات زیادی در مورد صاحب آن , از موقعیت اجتماعی گرفته تا سلیقه و سبک آن ها , به ما می دهد . به عنوان یکی از قدیمی ترین انواع جواهرات , دستبند ها هم برای اهداف مختلفی استفاده می شده اند ،در ادامه با تاباچرم همراه باشید تا نکات لازم برای خرید یک دستبند مناسب به شما ارائه شود:

گاهی به عنوان سنگ طلسم , گاهی دافع چشم بد و یا مشخص کننده موقعیت اجتماعی صاحب آن یا حتی گاهی روی آن ها یک عدد یا گروه خون یا حساسیت یک فرد را می نوشتند , که به وسیله آن دستبند , آن فرد را شناسایی می کردند . اما امروزه که دستبند ها به عنوان زیور آلات استفاده می شوند , بیشترین اطلاعاتی که ممکن است به ما بدهند , سلیقه ی شخصی یک فرد است ! پس بیایید از نزدیک نگاهی به انواع دستبند ها بیندازیم .
از آن جایی که همه ی دستبند ها در یکی از دو گروه, چند تکه یا یک تکه قرار می گیرند , بهترین راه دسته بندی آن ها , بر اساس سبک آن هاست . دستبند های چند تکه چون استفاده ی آن ها راحت تر است و تطبیق پذیری زیادی دارند , بیشتر استفاده می شوند . دستبند های چند تکه بر اساس سبک به گروه های زیر تقسیم می شوند :
دستبند های زنجیری (Chain Bracelet) :
دستبند های زنجیری از متصل شدن چند زنجیر به هم ساخته می شوند . این زنجیر ها می توانند یکسان باشند یا شکل و اندازه ی متفاوتی داشته باشند و یا جنس فلز استفاده شده در زنجیر ها متفاوت باشد . گاهی روی آن ها با پوششی از سنگ های قیمتی پوشیده می شود تا ظاهر پر تجمل تری داشته باشند , ولی اکثر دستبند های زنجیری از فلز خالص و بدون هیچ تجملاتی ساخته می شوند .
دستبند آویزی (Charm Bracelet) :
یک نوار مرکب , که اصلی ترین عضو آن یک زنجیر با زنجیره های بزرگ است . بر روی زنجیر آویز های جدا شونده , معمولا به شکل آویز گردنبند یا مهره وجود دارند . گاهی هم این آویز ها جدا نمی شوند و عضوی از زنجیر دستبند هستند .
دستبند بند فلزی (Link Bracelet) :
همانطور که از اسم آن متوجه می شویم , این دستبند از متصل شدن چند جز تزیینی ساخته می شود . اجزای متصل شونده اغلب سنگ های قیمتی , مهره ها یا فلز های قیمتی هستند . بیشتر شرکت های جواهرات اجزای متصل شونده و روش های اتصال این اجزا به هم را , خودشان تولید می کنند .
دستبند نازک الماسی (Tennis Bracelet) :
این نام به انواع زیادی از دستبند های زنجیری اطلاق می شود . این نوع دستبند همچنین بسیار رایج است . دستبند نازک الماسی از سنگ های با قطر یکسان , اکثرا الماس سفید , تشکیل می شود . این دستبند اطراف مچ را مانند یک هاله نورانی احاطه می کند . برای دستیابی به یک ظاهر یکپارچه , اتصال های این دستبند را هم تقریبا نامریی اجرا می کنند .دستبند انگشتی (Slave Or Harem Bracelet) :
این دستبند ها یا آن قدر پهن هستند , که کل مچ دست را می پوشانند یا به شکل یک زنجیر نازک هستند . اما همانطور که از اسم آن مشخص است , در هر حالت حداقل یک یا دو انگشتر دارند . در هند , این دستبند در مراسم عروسی و برای عروس استفاده می شود , ولی در اروپا یک نوع زیورآلات به حساب می آید .

دستبند های یک تکه , ساختار سفتی دارند و به صورت حلقه های باز یا بسته می باشند :
دستبند پهن النگویی (Cuff Bracelet) :
یک دستبند پهن محبوب ساخته شده از فلز , سنگ و مواد دیگر که مچ دست را مانند یک دستبند پلیس یا سردست پیراهن می پوشاند . اندازه ی بزرگ این دستبند , به طراحان اجازه ی نو آوری زیادی را می دهد . طراحان این دستبند ها را به انواع مختلف , اعم از استفاده از سنگ های قیمتی , میناکاری , طرح هایی از طلا , حکاکی , قطعات صدف مروارید و بسیاری گزینه های دیگر تزیین می کنند .النگو (Bangle) :
النگو یک دستبند یک تکه است که ممکن است قفل داشته باشد یا نداشته باشد . این دستبند یک قطعه ی شیک دیگر از جواهرات است , ولی تفاوت آن با دستبند پهن النگویی (Cuff) این است که این دستبند بسیار نازک تر است . این دستبند ها اغلب به صورت چند تایی استفاده می شوند و بسیار شیک و مدرن دیده می شوند .
النگوی باز (Open Bangle) :
یک دستبند نازک که بسیار شبیه به النگو است , ولی بخش داخلی آن باز است . به آن " دستبند باز " یا " النگوی نصفه " هم گفته می شود . طراحی آن به گونه ای است که در قسمت باریکتر بازوی شخص استفاده کننده می ایستد . معمولا النگوهای باز ضخامت های متفاوتی دارند و اکثرا به تنهایی ( یا در ترکیب با دستبند های همانند آن ) استفاده می شوند .
دستبند مارپیچ (Snake Bracelet) :
دستبند مارپیچی یک دستبند به شکل فنر مارپیچ بدون قفل است , که کاملا سفت و محکم دور مچ و یا ساعد می ایستد . جواهرسازان هنگام ساخت این نوع دستبند , یا از یک روش خاص برای انعطاف پذیر کردن طلا استفاده می کنند , یا از تعداد زیادی نوار طلای قابل انعطاف که بسیار محکم به هم متصل می شوند .
دستبند کف دست (Palm Bracelet) :
این نوع دستبند , چیزی بین دستبند و انگشتر است و روی کف دست قرار می گیرد , در حالی که قسمت کار شده آن به سمت بیرونی دست است . این دستبند گاهی مد می شود و گاهی از مد می افتد . ولی مدت زمان مد بودنش هم زیاد طول نمی کشد و فوری از مد می افتد , چون استفاده از آن راحت نبوده و به غیر از آن باب سلیقه ی هر کسی هم نیست .مطمئنا یک دسته بندی بسیار پر جزئیات تر , مثلا بر اساس نوع قفل ها یا فلز های استفاده شده در ساخت , هم ممکن بود . اما این کار ضرورتی ندارد , چون در نهایت دسته بندی های بالا همه ی آن موارد را هم در خود جای می دهند .
 و دسته آخری که میتوان به آن اشاره کرد دستبند های اسپرت و فشن هستند که در سال های اخیر کاربرد و طرفدار های زیادی پیدا کرده است که شامل دستبند های چرم دستبند های مهره ای دستبند های بافت دستبند های چوبی وغیره می باشد.
  دستبند های چرم همراه با فلز طلا یا نقره از نمونه پرطرفدار این دسته می باشد که برای دیدین نمونه های این دسته میتوانید با تاباچرم همراه باشید واز بروزترین نمونه های دستبند های چرم وطلا  دیدن کنیدکه این دسته در سال های اخیر  تنوع زیادی پیدا کرده  از جمله دستبند های چرم با پلاک اسم که شما اسم یا حتی حروف اسم رو می توانید بر روی دستبند چرم با پلاک طلا یا نقره سفارش بدهید یا اینکه صدای موردنظر خود را به صورت پلاک می توانید بر روی دستبند سفارش داده و دستبندی کاملا متفاوت به همراه
داشته باشید.دستبند فرکانس صدا
و همچنین دستبند های مهره ای که جز زیباترین دستبند های این دسته می باشدو که در ساخت انها از مهره های و سنگ های قیمتی ویک قطعه طلا یا نقره استفاده می شود یا از نمونه های جذاب آن می توان به دستبند های مهره ای با پلاک شعر اشاره کرد.که در  شعر مورد علاقه شما با خطاطی اصیل ایرانی به صورت پلاک طلا یا نقره کناره مهره قرار میگیرد 

این دسته از دستبند ها در سال های اخیر خیلی گسترده شده و بسته به نوع علاقه و لباس پوشیدن شما کنار تیپ های اسپرت کاملا پرکاربرد می باشد.
دستبند فرکانس صدا
گردنبند فرکانس صدا

مقالات مشابه

نمایش همه
article-img
محیط کار جای خوش گذرانی است!!
مشاهده مقاله
article-img
نحوه فروش طلا و جواهرات
مشاهده مقاله
article-img
چه گیاهانی طلا جذب می کنند؟
مشاهده مقاله
article-img
مدیریت در جلسات مهم
مشاهده مقاله
article-img
چگونگی راه اندازی جواهر سازی
مشاهده مقاله
article-img
آنچه درباره طلا باید بدانیم
مشاهده مقاله
article-img
فرکانس صدا چیست؟
مشاهده مقاله
article-img
تاریخچه طلا از نگاه تاباچرم
مشاهده مقاله
article-img
بررسی خواص طلا
مشاهده مقاله
article-img
چگونه جواهر سازی کنیم؟
مشاهده مقاله
article-img
مخراج کاری چیست و کجا کاربرد دارد؟
مشاهده مقاله
article-img
چرا چرم طبیعی
مشاهده مقاله
article-img
چگونه سایز گردنبند را مناسب انتخاب کنیم؟
مشاهده مقاله
article-img
نحوه جلوگیری از خم شدن و شکستن انگشتر طلا
مشاهده مقاله
article-img
برای تمیز کردن طلا و جواهر خود چه باید کرد؟
مشاهده مقاله
article-img
انواع مدل های دستبند
مشاهده مقاله